fbpx

Co vše se skrývá za provizí realitní kanceláře?

První co člověka napadne je: „ Co to jsou realitní a právní služby a za co platím provizi? “ 

  Většina realitních makléřů argumentují klientům tím, že mají menší provizi a v této provizi jsou již zahrnuty veškeré realitní a právní služby, to ale nemusí být vždy výhodou. Spousty makléřů nenabízí ve svém portfoliu všechny důležité služby, které by měl klient dostat. Co se tedy vše skrývá pod realitní službou a jak by lidé měli vybírat makléře?

  Před pár lety ještě běhal každý realitní makléř s kompaktním fotoaparátem v kapse a dnes už by to snad nikoho nenapadlo. Nebo snad ano?! Služby profesionálního fotografa by měly být považovány za automatické, to ale bohužel dnes ještě spousty makléřů neřeší. Nikdo přece nechce, aby se jeho nemovitost prezentovala neodborně vyfocená, tak že nezaujme. Profesionální prezentace nemovitosti je totiž základ, čím by se měl každý realitní makléř zabývat. Dle mého názoru a zkušeností, by měl realitní specialista zajistit klientovi kompletní servis služeb. Za poslední roky se práce realitních makléřů rychle mění a dá se říci, že spousty z nich, začíná odvádět daleko lepší práci. Často se však stává, že za stejně velkou provizi nabízí makléři různé služby. Je to tím, že v České Republice zatím neexistuje žádný zákon, který by přesně definoval rozsah služeb realitních kanceláří. Majitelé nemovitostí si často vybírají makléře z důvodů nižší provize, ale realitní specialista s větší provizí, nabídkou a rozsahem služeb je schopen nemovitost prodat mnohdy rychleji a za vyšší cenu. Je to dáno tím, že moderní realitní makléř využívá všech možných marketingových nástrojů, které dnešní doba nabízí. Statistiky ukazují, že lidé prodávají nemovitost 2x až 3x za život. Prodávající, kteří zkouší štěstí a prodávají nemovitost „na vlastní triko“, si velmi často ani neuvědomují rizika, které s sebou prodej či koupě nemovitosti přináší. Proto je nespornou výhodou spolupráce s realitním specialistou, pro kterého je práce v realitách každodenní chléb.

Provize realitní kanceláře by měla zahrnovat:

– Stanovení tržní ceny a strategie prodeje

– Příprava inzerce Marketing a propagace na sociálních sítích

– Zviditelnění nemovitosti – plachta, vývěska, atpod.

– Zajištění inzerce na realitních portálech

– Komunikace se zákazníky

– Porovnání nabídek nemovitostí v dané lokalitě

– Nafocení profesionálním fotografem, popř. video prohlídky, 3D fotografie, prezentace dronem

– Homestaging – příprava interiéru pro prezentaci

– 3D prezentace a půdorys nemovitosti

– Zpracování předávacího protokolu nemovitosti

– Předání zkušeností a času makléře

– Zajištění technické inspekce a PENB

– Zajištění komplexních právních služeb (kupní smlouva, smlouva o převodu, úschovní smlouva )

– Zajištění advokátní úschovy

– Zajištění finančních služeb pro prodávajícího i kupujícího

– Prověření kupujících ve spolupráci s hypotečním expertem

– Katastr nemovitostí (list vlastnictví, katastrální mapa, komunikace s katastrem)

– Vedení prohlídek

– Kromě provize je důležitá přidaná hodnota, kterou Vám spolupráce s realitní kanceláří přináší. Vybírejte si tedy realitního partnera pečlivě.

Jsme tady pro Vás a vždy budeme hájit Vaše zájmy.

Tým RENU reality s.r.o.